2011-12-05 21:20:00

Az utazás napja

Miez? mi a...ó megint a telefon. most fél4 van. Nem szabad lustálkodni. Get up. Get up. Get up Trinity. ...bocs az egy másik film. megint csörgés. másik telefon. ez nem jelent jót, már csak negyed órám van. Forog velem a szoba. igen, ilyen a 4 óra alávs. kevés. öltözés, elindulás. recepción én ébresztem a biztonsági őrt, az az éjszakás gyakornok portást. Beszélgetünk vlamiről, mondom jönnie kéne már a taxinak. ó, az már itt van, szólok, hogy jöjjön elő. ((ó, te hül...előbb is mondhattad volna)) Vicces, hogy az ajtő előtt, kinnn ülő biztonsági őrőn még maszk is van, hogy ne fázzon. Mint az autóversenyzőknek, hogy csak a szme látszik ki,csak ez valami vastag pamutból. egyébként kb 12 fok van. Taxi előjön, beszállok, megyünk a reptérre. Semmi extra. GPSen követem, én nem erre mentem volna, de sebaj. szundi. Reptéren megbeszéjünk nagy nehezen, hogy be ekll állnia a fizető parkolóba, mert sokat kell várni, mondtam jó. 60 pénz lesz, túlélem. Kiszállok a kocsiból, mondja, hogy akkor leállítja az órát. nem rétem, vigyorog, otthagyom. Reptér, érkezési oldal. megyek a kapu felé, morcos fegyveres őr jön -minden kapuban ül egy-, hogy hát itt bizony nem lehet bemenni, csak az indulási oldalon. Annak semmi értelme, gondolom én, nem elmenni akarok még, hanem várom az asszonyt. akkor kinn, a kordonnál megállok. Várok. A gép már leszállt. írok SMS andinak, hogy hol talál, aztán várok. eszegetek kekszet, iszogatok piát. okosan bekészítettem :) Andi váalszol. kiszámolom, 6nál előbb nem kerül elő. támaszkodok tovább. még fél sincs... A következő fél órában lestem a kijövőket, szagoltam az indiánokat. végre, szerintem utolsó előttiként megjelent Andi is, találkozás, szokásos. :) Örülés megvolt, megyünk a taxihoz, rutinosan elhajtok pár hiénát. Taxiba beszállunk, látom az óra nem megy. lesz még itt turipsság. Beszélgetünk, egyszercsak a taxi megáll egy benzinkúton, hogy akkor most adjak 500-at, tankolna. morgás, de végü adok, tankolunk, megyünk tovább. Szállodánál megszámolja, hogy 1800 az út. (ami egyébéknt nagyjából reális) simán rápróbált, hogy elfelejtem-e az 500-at. nem felejtettem. kfizettem a mardékot, felmentünk a szobába. Pakolásztunk, Andi aludt egy kicsit. Lementem ügyintézni, találkoztam Pifuékkal. blablabla. A kicsekkolás előtt elmentünk Andival sétálni, megmutattam a GE-t, leginkább a kerítést, mert a 3 méteres beton kerítésen csak a kapuknál látni át. :) kicsekkolás, bőrőnd raktárba eladás, elbúcsúzás, kocsiba beszállás. Kocsi is érdekes történet. A szálloda a reptéri fuvart dupla áron intézi a saját autójával. Pifu mondta, hogy de mi szeretnénk ha rendelnénke sima city taxit, mert ők drágák. Aztán szó szót követett, és végül egy szálloda alkalamozott vitt ki minket a reptérre, a szálloda autójával... normál áron. :) Reptérre be, becsekkolás. A vetkőzős résznél itt a lányoknak külön sor van, vetkőző kabinnal. Sőt, itt annyira komolyan veszik a vizsgálatot, hogy nemcsak a röntgen kapun kell átmenni, hanem személyesen leellenőriznek mindenkit, és a jegyére még pecsétet is nomynak. A táskára is kell tenni papírt, amit lepecsételnek, ha minden rendben volt. Ami érdekes, hogy a pénztárcámban 15 éve van egy szike. Még a kórházból hotam el, amikor ott dolgoztam. Nem ez az első repülésem az óta, és minidg nálam van. Az indiánok kiszúrták. kivették a tárcámból. Viszont a fél liter vizet Andi táskájából nem. nem is szóltak miatta... fura.
Reptéen a szokásos várás, evés, várás, várás, felszállás. Ablak mellé ültem, hogy tudjak fotózni. ígyy is tettem. Ildit megkértem, hogy ébresszen fel, a leszállásról se maradjak le. Felébresztett, de nem sokon múlt, hogy nem maradtam le, úgy visszaaludtam :)
Gép megáll, lépcsőn kell leszállni. Kilépek a géből a hátsó ajtón. áhhhh de meleg van. biztos a motorból jön a meleg. lépcsőn le, géptől elsétálunk, de a meleg nem múlik. Rá kellett jönnünk, hogy a felhők ellenére 30 fok körül van és nagyon nagyon nagyon magas a páratartalom is. ez már nyárnak is sok. :)
Összeszedtük a csokagokat, és reménykedve, hogy találunk egy feliratot valamelyikünk nevével egy soförnél, kiléptünk az épületből. Néztük, olvastuk, de semmi. mármár feladtuk, amikor megjelent egy újabb arc, Mr Tamás Tiboldi névvel. Ez isemrős volt, lecsaptunk rá. Előállt a kocsival. 8 személyes. vagy 5 és a csomagok. Ezt választottuk, igy előre ültem. Kaptam borítékot "Mr Tamás" felirattal. Ebben minden napra a feladat leírások :) és a voucherek a szállodákhoz. cool, pont ezért akartunk reklamálni az utazásszervezőnél. Irány a beach!
Útközben megállapítottam, hogy itt komoylan veszik az Óriás jelzőt az óriás plakátoknál. sok van egymás mellett és mind akkora, mint 4-8 európlakát egyben.... Még a vak is hallja ami rájuk van irva. többségében esküvő reklámok.
Beach szállodánk rgi trópusi történetekből ismerősnek tűnő, plámafákkal teliültettett kertben kis egyszintes-egyszobás házakból áll. A házak között tóval, benne halakkal, tavi rózsákkal. Már csak a házak között szaladgáló fehér ruhás rabszolg...felszolgálók és a teraszokon ücsörgő szafari ruhás urak hiányoznak.
Szobák elfoglalását a strand megrohamozása követte. SZállodából kilépve egy lépcső megmászsása után elénk tárult az Indiai óceán. Szerintem pont olyan mint más homokos tengerpart, nagy hullámokkal. Az eddig ismert tengerpartokhoz képest az volt a különbség, hogy itt nem sokan fürdőztek. Sokan voltak a parton, de mondjuk azoknak a harmada-fele fürdött, a fürdőzők 99,5%a férfi volt, többségük pólóban, rövidnadrágban. A nők csak lábszárig mentek a vízbe, de szárijukat ekkor sem húzták fel. A vízből csak pifu fehér teste világított ki néha. Látványosság továbbra is voltunk :)Ezzel el is ment az este. Fotóztam, sétáltunk kicsit Andival, aztán vacsi.
 Vacsi után a teraszon üldögéltünk egy keveset, és hiányoltuk a koktélt a kezünkből. Hamarosan a kétszeri 4 óra alvás okozta fáradtság győzőtt el eldőltem aludni. 10 órán át, mint akit fejbevágtak.
Itt ismét megállapítottam, hogy látszik, hogy az indiánok igyekeznek. mindent megtesznek, hogy a kedves túrista -legyen helyi van international- minden igényét kielégítsék. De Valahogy ez nem elég. Mindig mindenki mosolyog és "My pleasure", de attól még a fűrdő ijesztő, a díszítés a palfonon, csak szeretne szimmetrikus lenni, a konnektorok csak szeretnének mind működni, és egyéb apróságok, amik miatt az igyekezet nem elég. Vagy az igényeim nagyok.