2008-11-10 20:20:00

Nem mintha ezt érteném...

Szombaton hoztak fát. 35mázsát. Nem először rendeltünk a fickótól. Másodszorra vagy harmadszorra. Eddig mindig azt hozott, amit kértünk. keményfát, törzsét, nem vékony ágakat... szóval jó anyagot fűteni. sőt, még száraz is volt amit hozott, nem vizes. Jött, leboritotta, kifizettük, elment. Talicska elő, elkezdem behordani. Hallom, apum felhivjaa fickót. Jófej volt, csak a fele a fának volt nyárfa, tüzelésre nem jól használható (és persze feleannyiba kerülő) valamit. Sőt, sok volt közte a rohadt, korhadt darab is. szóval amit nem rétek az az, hogy miért jó a szolgáltatóknak, hogy hülyének nézik az embert? Miért jó neki az, hogy nem azt hozza/csinálja, amit megbeszélünk? Miért biznisz neki az, hogy

  • most valahogy kompenzálnia kell
  • elveszitett 3-4 ügyfelet (Igen, az ismerősi körben mégsem fog tőle rendelni senki)
  • ha nagyon nem húza meg magát, akkor akárfelis jelenthetődik... számla nélkül... ejjejj...

És ahogy észreveszem kicsiny kis haznákban ez dívik. Az előző 2-3 fa szállító is eljátszotta ugyanezt. Ha az autódat szervizbe viszed, akkor utána át kell nézned, hogy megcsinálták-e. (Mert nekem egyszer elfelejtettek olajat cserélni. csak késő derült ki valóban. azóta is bánom hogy nem jelentettem fel valahol... bár még megtehetem) és nagyon sok ilyen sztorit hallani.

Ez megy külföldön is?

vagy ott már rájöttek arra -amit mint szolgáltató vallok-, hogy az elégedett ügyfélnél csak egy jobb van, a viszatérő ügyfél. Ha átverek együgyfelet, akkor az -nagy vagy kis körben- elterjed, és ezzel én veszítek.

Bennem van a hiba? vagy az országban?